2018. április 22., Csilla,Noémi
 
  • Magyar
  • English
  • Deutsch
 

 

 
Mai látogatók: 111
Tegnapi látogatók: 302
Összes látogató: 44872
 
Jelenleg 0 felhasználó és 0 vendég van a webhelyen.
 
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.
 

Alvás Világnapja

 

A tavaszi napéjegyenlőséget megelőző pénteken - 2018-ban március 16-án volt - az Alvás Világnapja. Ez alkalomból mi is szeretnénk felhívni a figyelmet a pihentető alvás fontosságára. 

A pihentető alvás tízparancsolata 

  1. Vigyél rendszert az életedbe, kelj és feküdj mindig ugyanabban az időben!
  2. A napközbeni szieszták időtartalma semmiképpen se haladja meg a 45 percet, mert a hosszabb időtartalmú pihenésekkel összezavarjuk a szervezetet!
  3. Lefekvés előtt 4 órával ne fogyasszunk túlzott mértékben alkoholt, sőt a dohányzást is kerüljük!
  4. Koffein tartalmú italokat és csokoládét ne fogyasszunk az alvás tervezett időpontja előtt 6 órával!
  5. Lefekvés előtt 4 órával már ne együnk túlzottan fűszeres és cukros ételeket, mert ezek leterhelik az emésztést, így álmatlanná téve az éjszakát.
  6. A rendszeres edzés kellemes hatással lehet szervezetükre, ám arra ügyeljünk, hogy közvetlenül elalvás előtt már ne végezzünk semmilyen testmozgást.
  7. Ágyunk ne mutatós, hanem kényelmes legyen. Nem kell 10 díszpárnával és 2 dísztakaróval aludni, ha úgy nem érezzük jól magunkat, inkább alvás előtt "pakoljuk le" az ágyat.
  8. Fontos a szoba hőmérséklete is a pihentető alváshoz, hisz a túl meleg környezetben nehezen szenderülünk álomra. A szoba megfelelő szellőztetéséről is gondoskodjunk!
  9. Próbáljunk meg kizárni minden zajhatást és a lehető legalaposabban sötétítsünk be!
  10. Az ágy a pihenés és a kikapcsolódás birodalma, így ne vigyük ágyba a munkát!
 
FEL AZ OLDAL TETEJÉRE